«Юний майстер»

                                                    Залізницький НВК

             «Загальноосвітня школа I III ступеня – дитячий садок»

 

 

Інтелектуальна гра

«Юний майстер»

 

 

 

                         Підготував

       вчитель

                                                          трудового навчання

Ковалик Сергій

    Васильович

 

 

 

 

Мета. Розвивати творче мислення методами асоціацій; спонукати до формування вміння працювати в команді; прищеплювати любов до праці як основи життєдіяльності.

(Звучить музика із мультфільму «Фіксики») на сцену виходять герої мультфільму Нолик і Сімка.

Нолик . Так багато дітей в залі і за кулісами.

Сімка. Вони зібрались на конкурс з трудового навчання, де покажуть свої знання, вміння і навички.

Нолик.  Дуже часто трудове навчання не сприймають всерйоз, але саме на цих уроках ми здобуваємо практичні навички та теоретичні знання, які стають у пригоді при веденні домашнього господарства.

Сімка.  Та інколи буває  і таке:

(Декламують вірш «Будував базіка дім»)

         Будував базіка дім,

Сім дверей і вікон сім.

Торохтій допомагав,

Язиком дошки тесав.

Метушився пустомеля:

«Скоро будуть стіни й стеля!)

І патякало не плакав:

«Я усе покрию лаком!)

Балакуха щебетала, нахвалялась, обіцяла/

Для гостей спекти в печі

Пиріжки і калачі.

В дім без вікон і дверей,

Талалай скликав гостей.

На гостину гості йшли,

Але дому не знайшли,

Ані стелі, ані стін.

Отакий базіка він!

Нолик.  Тож наші учні сьогодні спробують довести, що не схожі на героя вірша «Будував базіка дім»

Сімка.  Добре, але спочатку вони повинні представити свої команди.* (Представлення команд)

Нолик.  Виявити найкмітливіших, найерудованіших, найспритніших учнів допоможе журі. (Оголошення складу журі).

Конкурс «Захист думки»

Пропонується захист теми: «Чи потрібно вивчати трудове навчання в школі». Найвища оцінка — 3 бали.

 

Конкурс «Улюблена тема»

На столі розкладені конверти з аркушами, на яких написана назва теми. Капітани команд підходять і вибирають собі конверти.

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Тема «Елементи графічної грамоти»

  1. Назвати типи ліній . (Суцільна основна, суцільна тонка, хвиляста, штрихова, штрихпунктирна, штрихпунктирна з двома  точками).
  2. Яким інструментом будують коло? (Циркуль)
  3. В яких одиницях вимірюються розміри на кресленні?  (У міліметрах).
  4. Які бувають види проеціювання? (Центральне і паралельне, прямокутне і косокутне).
  5. Плавний перехід однієї лінії контуру в іншу називають… (Спряження).

Тема «Обробка металу»

1. Інструмент для рубання металу ?   (Зубило).

2. Як називається сплав міді з цинком?  (Латунь).

3. Слюсарний пристрій для затискання деталей ?  (Лещата).

4. Відходи металу у вигляді тонкої стрічки?  (Стружка).

5. Різальний інструмент токарного верстата ?  (Різець).

Тема  «Обробка деревини»

Інструмент для випилювання криволінійних контурів?   (Лобзик).

2. Робітник, який займається обробкою деревини ? (Столяр).

3. Тонкий шар деревини, що зрізається ножем з колоди, що    обертається ? (Шпон).

4. Характерний рисунок деревини?  (Текстура).

5. Інструмент для розмічання паралельних рисок на заготовці?   (Рейсмус).

Тема «Механічна обробка»

  1. Що є в  мисливця і токарного верстата? (Патрон).
  2. Різець призначений для чорнового точіння деревини? (реєр).
  3. Виріб, виготовлений з однорідного матеріалу без складальних операцій ? (Деталь).
  4. Колесо для пасової передачі руху ? (Шків).
  5. Пристрій для передавання руху від одних  деталей до інших ? (Механізм ).

Конкурс «Підказки»

Один з членів команди зображатиме намальовані інструменти, пристрої, обладнання, що використовуються на уроках трудового навчання, а інший – відгадуватиме.  (Час – 1 хв.). Кожна правильно відгадана відповідь – 1бал. У конкурсі забороняється називати зображений малюнoк.

Конкурс капітанів «Дуель»                         

Капітанам пропонується по 5 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.

1. Матеріали, які утворюються при повздовжньому розрізанні колоди ?  (Пиломатеріали).

2. Здатність металу відновлювати свою форму?  (Пружність).

3. Пристосування для розмічання великої кількості заготовок?  (Шаблон).

4. З якого боку має бути встановлено місцеве освітлення на робочому місці?  (ліворуч).

5. Яку лінію використовують для зображення невидимого контуру деталі?  (Штрихову ).

6.  Яким інструментом виконується довбання ? (Долотом).

7.  Що таке технологічна карта ? (документ, який містить в собі розроблений технологічний процес виготовлення виробу).

8.  Що таке сталь ? (Сплав заліза з вуглецем, у якому вуглецю менше 2%).

9.  Що таке ескіз? (Зображення предмета виконане від руки з дотриманням пропорцій на око).

10.  Який інструмент використовується для розмічання прямих кутів ?     (Кутник).

Конкурс «Практика»

Кожен учасник  команди повинен забити по одному цвяху в дошку.

Обидві команди виміряти роздані деталі штангенциркулем.

Вставити пилочку в лобзик.

Виконати ескіз деталі.

Оцінюватись буде правильність виконання роботи і швидкість виконання. Найвища оцінка – 5 балів.

Журі оголошує підсумки.

Нагородження учасників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запись опубликована в рубрике Позакласна робота. Добавьте в закладки постоянную ссылку.

Оставьте комментарий